A weboldal születése

Az online-megjelenés a vállalkozás életében nem más, mint virtuális székhelyének létrehozása. Ezzel mutatkozik be leendő partnereinek, ezért nagyon fontos, hogy mivel is kerül szembe a látogató böngészéskor. Nem mindenki tudja azonban, hogy milyen lépésekkel lehet eljutni egy jól működő weboldalig.

Az első lépés a domainnév választás. Itt három szempontot érdemes figyelembe venni:

  • utaljon vállalkozásunk nevére vagy tevékenységére,
  • könnyen megjegyezhető legyen,
  • lehetőleg rövid és egyszerű legyen.

Természetesen ezeket nem mindig lehet betartani, ám ha sikerül – a körülményekhez képest a legjobban – megvalósítani a fentieket, akkor megtettük az első lépést a sikeresebb megjelenés felé. Domaint sok szolgáltatónál lehet igényelni. Amire érdemes odafigyelni: a megrendeléstől számítva – a hazai viszonyok közt – általában két-három hét a regisztráció, azaz nem egyik percről a másikra történik meg. Jó, ha számolunk ezzel, különösen amikor a határidő szorít. Az is előfordulhat, hogy a kiötlött domainunk foglalt, ezt mindenképpen érdemes ellenőrizni mielőtt a végső döntést meghozzuk, nehogy váratlan csalódás érjen minket. Sok esetben weboldalunk jövendő tárhelye és a domain egy csomagban, kapcsolt szolgáltatásként érhető el. Viszont míg a domain bizonyos szempontból független oldalunk tartalmi, funkcionális felépítésétől, addig a tárhellyel kapcsolatban ez nem áll fenn. Javasoljuk, hogy csak azután válasszon bárki tárhelyet, miután tisztában van a készülő weboldalán megvalósítandó összes funkció technikai forrásigényével. Sokszor futnak bele ugyanis ügyfelek abba, hogy vagy olcsóbb tárhelyet vesznek, amit nem tudnak megfelelően használni, ezért később felfelé kell bővíttetniük; vagy feleslegesen sokat fizetnek olyan szolgáltatásért, amelyet nem használnak ki megfelelő mértékben.

A második lépés tehát végiggondolni, mit is várunk el majdani weboldalunktól. Ezért érdemes az alábbi kérdéseket mindenkinek magának megválaszolnia, mielőtt megkeres egy szolgáltatót, hogy készítsen neki weboldalt:

  • Mi a célom az oldallal? Termékeimet és szolgáltatásaimat bemutatni, cégemet népszerűsíteni?
  • Milyen információkat szeretnék nyilvánosságra hozni bárki számára elérhetően?
  • Szükségem van-e zárt rendszerben regisztrált felhasználói körre?
  • Szeretném-e termékeimet/szolgáltatásaimat online megvásárolhatóvá/megrendelhetővé tenni?
  • Melyek azok a kapcsolati információk, amelyeket szeretnék megjeleníteni?
  • Akarok-e partnereimnek hírleveleket küldeni?
  • Van-e erőforrásom, hogy a weboldalt rendszeresen karban tartsam, a tartalmakat frissítsem?

A harmadik lépés, hogy az ezen kérdésekre adott válaszok birtokában elindulunk, s felvesszük a kapcsolatot azzal a céggel, amelyik szakmai oldalról támogatja és megvalósítja elképzeléseinket.

A WellCom Stúdió szakmai tudásával, tapasztalataival ügyfelei mellett áll, és segít terveinek professzionális megvalósításában. A közös munka során átgondoljuk és értelmezzük az Ön céljait. Tanácsot adunk, melyek azok az elvárásai, amelyek helyesek, és melyek azok, amelyeket érdemes módosítani, hogy még hatékonyabban működjön a majdani weboldal. Átgondolva cégének profilját olyan ötleteket is adunk, amelyekre nem is gondolt! Segítünk az erőforrás hatékony kihasználásában, és a weboldal megfelelő értékesítői funkciójának kialakításában.

Közös célunk, hogy az Ön vállalkozása online is sikeres legyen! Ne habozzon tovább! Keressen bennünket!

Madarat tolláról, céget arculatáról?

Miért fontos egy cég arculata?
Legfőképpen azért, mert egy érdeklődő gyakran előbb „találkozik” a vállalkozás arculatával, mint valamelyik képviselőjével.

Tovább Tovább

A tipográfiáról

A tipográfia szó görög eredetű, a τυπος (tüposz): kép, γραφω (graphó): írni szavakból származik. A tipográfia mestersége a nyomtatott betűk megjelenésével kezdődött.
A szöveges közlés nyomtatott megformálásának tudományát foglalja magában.

Tovább Tovább