Bemutatkozás

A WellCom Stúdió története az alapítás, azaz 1992 óta mindvégig párhuzamosan haladt a nyomdaipari technológia és a számítástechnika grafikai ágának a fejlődésével, és ha belegondolunk, hogy a felsorolt iparágak többet fejlődtek az elmúlt 30 év alatt, mint az azt megelőző – Gutenberg óta eltelt – több mint fél évezredben összesen, akkor megállapíthatjuk, hogy mozgalmas éveket tudhat maga mögött a vállalkozás.

Már az alapítást is egy ipartörténeti jelentőségű technológiai változás indukálta, hiszen azt akartuk bebizonyítani, hogy az akkoriban elterjedő DTP platformon – azaz személyi számítógépeken a megfelelő szoftverek segítségével – azonos minőségben lehet nyomdai termékekhez nyomóformát előállítani, mint az akkortájt széleskörűen használt jóval drágább, zárt nyomdai rendszereken. Ne felejtsük el a gazdasági környezetet sem: éppen teljes politikai és gazdasági rendszerváltást éltünk meg Magyarországon, s egy néhány főt foglalkoztató cég, mely a szakmai hozzáértéshez és igényességhez rugalmasságot, lelkesedést, vevőbarát magatartást párosított, egy növekedésnek indult keresleti piacon könnyen talált munkát. Számunkra az akkoriban nagyon népszerű Reform című hetilappal kötött szerződésünk hozta meg az áttörést, hiszen Magyarországon először merte egy országos terjesztésű hetilap egy kisvállalkozásra bízni a teljes nyomdai előkészítést. A feladat sikeres megoldása jó referenciának bizonyult, megnyílt az út a könyv- és magazinkiadók, valamint a reklámügynökségek felé. A növekedés természetesen a foglalkoztatott munkatársak számában és a munkaidő kiszélesítésében is megmutatkozott: az ezredfordulóra már tizenhat fős létszámmal háromműszakos munkarendben dolgoztunk.

studio02

Az ezredfordulót követő években újabb technikaforradalmi hullám zúdult a világra: a digitális fotózás ugrásszerű fejlődése szinte szükségtelenné tette a professzionális szkennerek használatát, a nyomóforma-készítésben meghonosodott CTP- (Computer to Plate) technológia pedig a filmlevilágító-gép jelentőségét csökkentette alaposan, hiszen az új lemezlevilágítók segítségével a szükséges adatok a filmhordozó kihagyásával egyenesen a nyomólemezre világíthatók le, ami azt is jelenti, hogy ez a munkafolyamat a stúdiókból túlnyomórészt átkerült a nyomdákba. Bár története első évtizedében jobbára csak hagyományos nyomdai előkészítéssel foglalkozott stúdiónk, az ezirányú lehetőségek szűkülésével elmozdultunk a kreatív területek felé, és az évek során szerzett nyomdai partnerkapcsolatokat kihasználva ekkor kezdtünk teljes szolgáltatást nyújtani ügyfeleinknek – ahogy mondani szokás: az ötlettől a kész nyomdatermékig. Ebben az időszakban nőtt meg közvetlen ügyfélkapcsolataink jelentősége is: a közvetítőkön – kiadók, ügynökségek – kívül egyre több olyan partnercéggel is dolgozunk, amelyek a maguk számára rendelik meg a különféle kiadványokat.

Időközben az internetes lehetőségek is hónapról hónapra ugrásszerű fejlődést mutattak: megsokszorozódott az adatátvitel sebessége, elterjedtek a különféle üzleti megfontolásokat kiszolgáló weboldalak és egyéb webes alkalmazások, a mobilkommunikáció pedig már régen nem csak telefonálást jelent. Ráadásul olyan újabb nagy jelentőségű eszköz született, amely teljesen átformálhatja a kiadványszerkesztés és a képi megjelenítés piacát.

Az iPad és táblagéprokonai megjelenésével a WellCom Stúdióban is elérkezettnek láttuk az időt, hogy újabb fejlesztésbe fogjunk: hódítsuk meg a világhálót! Jelentős erőket mozgattunk meg annak érdekében, hogy amit papírra elő tudunk állítani, annak a digitális megfelelőjét – weboldalak, e-bookok, digitális magazinok – is képesek legyünk létrehozni ugyanolyan igényesen, ugyanolyan színvonalon. Így most már teljes online–offline kiszolgálást tudunk nyújtani minden ügyfelünknek, aki bármilyen kiadvánnyal a nagyközönség elé szeretne lépni, és akinek fontos, hogy ezek a kiadványok egységes és igényes megjelenéssel bírjanak – kerüljenek akár papíron, akár virtuálisan felhasználóik kezébe.

Az internet világa azonban túlmutat az egyszerű megjelenésen: nemcsak abban tudjuk ügyfeleinket segíteni, hogy a lehető legjobb arcukat mutassák a világhálón, hanem marketingtanácsadással, valamint szövegírással (szöveggondozással) abban is, hogy mindezt a lehető leghatékonyabban tegyék!

Bár a Referenciák menüpontban böngészhet a nálunk készült munkák között, itt is felsoroljuk néhány partnerünket az elmúlt időkből, hogy az is világossá váljon: a multinacionális kiadókon, nagyvállalatokon kívül közepes és kis hazai vállalkozások is megtalálhatók partnereink között. A teljesség igénye nélkül a Lakáskultúrát, a Glamourt, a Playboyt, a Metro áruházat, a Mikes, a Helikon, a Corvina és az Officina Nova Kiadót emelhetjük ki, de megemlíthetjük még az Expressz és a Siótour utazási irodákat, az MKB-t és az UniCredit Bankot, a Siemenset, a Schollt, a Tondachot, az E.ON-t, vagy az időközben Tevává alakult Biogalt ugyanúgy, mint az Egressy Dentalt vagy a Gloriett Családi Napközit.

Az immár több mint 20 éves WellCom Stúdió olyan szakmai tapasztalatokra tett szert, amelyekkel megrendelőink maximális biztonságban érezhetik magukat! Mindig nagy hangsúlyt helyeztünk a technikai felszereltség és a munkatársak tudásának naprakész szinten tartására, illetve ügyfeleink szakmailag igényes, gyors és rugalmas kiszolgálására. Bízunk abban, hogy hamarosan Önt is partnereink között üdvözölhetjük!

Madarat tolláról, céget arculatáról?

Miért fontos egy cég arculata?
Legfőképpen azért, mert egy érdeklődő gyakran előbb „találkozik” a vállalkozás arculatával, mint valamelyik képviselőjével.

Tovább Tovább

A tipográfiáról

A tipográfia szó görög eredetű, a τυπος (tüposz): kép, γραφω (graphó): írni szavakból származik. A tipográfia mestersége a nyomtatott betűk megjelenésével kezdődött.
A szöveges közlés nyomtatott megformálásának tudományát foglalja magában.

Tovább Tovább