A logó teszi a céget

Egy vállalakozás elindításához és életviteléhez nagyon fontos tényező a megjelenés. Az új ügyfelek, a szakembert keresők legelőször általában weboldalon, katalógusban, reklámban vagy a névjegyen szembesülnek az ismeretlen cég profiljával. Nem mindegy ezért, hogy megjelenésében milyen látvány tárul eléjük, hiszen ez az első találkozás meghatározó. 

A megjelenés tekintetében a legfontosabb, hogy legyen egy olyan logó, amelyre emlékeznek. Ennek a logónak több kritériumnak is meg kell felelnie. Szín- és formavilága illeszkedjen a tevékenységi körbe, figyelemfelkeltő legyen, egyediségével tudjon újat mutatni. S a logó megjelenésének meg kell határoznia a vállalkozás további nyomtatott, vagy online-felületeinek a kinézetét is. A színeknek és a formáknak azzal harmóniában kell lenniük. 

Ez az egységes és következetes megjelenés az, amely vállalkozását stabil, megfontolt, folyamatosságot sugallóvá teszi. Az egységesség pedig a rendet mutatja a külső szemlélőnek. 

Minden vállalkozás célja, hogy meglévő ügyfelein kívül újakat tudjon szerezni, hiszen ez a fejlődés az, amely előre tudja vinni. Sokszor gondolják azt kis cégek vezetői, hogy egy profi arculat kialakításához hatalmas pénzekre van szükség. Ez tévedés, és gyakran éppen ezen beállítódásuk miatt nem tudnak előrelépni a vállalkozások, vagy későn veszik észre az abban rejlő lehetőséget. Alacsony költségvetéssel is lehet jó induló arculatot kialakítani. Ennek legfőbb alapjai egy jól eltalált, piacképes logó, névjegykártya és levélpapír, meg egy egyszerű statikus weboldal. Ezeket kis összegekből is elő lehet állítani, akár 100 000 forint induló befektetéssel. S a rájuk szánt, viszonylag szerény befektetett összeg sokszorosan megtérül, amelynek egy részét érdemes visszaforgatni a fenti elemek továbbfejlesztésére és az arculati sablonok, esetleg arculati kézikönyv elkészítésére. A nagyvállalatok, a nevesebb brandek azért maradnak meg a köztudatban, mert egységes képet adva reklámozzák magukat, mivel arculati megjelenésükre a következetesség és az időtállóság a jellemző. Egy jól kitalált, jól eltalált logó – mint a vállalkozás egyik lelke – évtizedeken át végigkísérhet egy sikeres vállalkozást. 

Ha elfogadjuk azt a definíciót, hogy az arculat kommunikációs eszköz, akkor az is nyilvánvaló, hogyha ugyanazt a mondanivalót gyengébb arculattal próbáljuk meg kommunikálni, akkor az üzleti eredmények is alulmaradnak. Szakembereink több évtizedes tapasztalattal a hátuk mögött segítenek abban, hogy vállalkozása képes legyen a legnagyobbak megjelenéséhez igazodva, méltó módon megjelenni a piacon. 

Keressen bennünket!

Madarat tolláról, céget arculatáról?

Miért fontos egy cég arculata?
Legfőképpen azért, mert egy érdeklődő gyakran előbb „találkozik” a vállalkozás arculatával, mint valamelyik képviselőjével.

Tovább Tovább

A tipográfiáról

A tipográfia szó görög eredetű, a τυπος (tüposz): kép, γραφω (graphó): írni szavakból származik. A tipográfia mestersége a nyomtatott betűk megjelenésével kezdődött.
A szöveges közlés nyomtatott megformálásának tudományát foglalja magában.

Tovább Tovább